Enbart i Sverige görs det fler än 50 miljoner sökningar varje dag. Oavsett om dina potentiella gäster är i drömma- eller beslutsfasen börjar det allt som oftast med en sökning på Google. Att påstå att en god synlighet på Google är viktigt för alla företag inom besöksnäringen är ingen överdrift. Frågan är bara vad du själv kan göra för att öka er synlighet på Google?
I den här webinarserien, fördelat på två träffar, går vi igenom hur ni på egen hand kan stärka ert företags synlighet på världens mest populära sökmotor. Vi kommer bland annat att ge er konkreta exempel på hur ni kan jobba mot den lokala och internationella marknaden. Ni kommer också att få lära er grunderna i sökmotoroptimering samt god insikt i två gratisverktyg som ger er värdefull information om hemsidan och dess besökare, vilket i sin tur skapar affärsvärde. Och mycket annat!
Syftet med dessa två webinarer är att på ett lättillgängligt sätt förmedla konkret kunskap som hjälper er att komma igång med arbetet att stärka er digitala synlighet på Google direkt efter avslutad utbildning.
Upplägg:
Träff 1: (27 januari, klockan 10-12)
– Sökmotoroptimering för nybörjare
– Google Search Console
Träff 2: (3 februari, klockan 10-12)
– Google Analytics
– Google My Business
Målgrupp:
Denna webinarserie vänder sig till alla företag inom besöksnäringen i Swedish Lapland som önskar stärka sin digitala närvaro.
Utbildningsledare
Johanna Elenius och Sofie Predikaka, Firstly
Plats
Utbildningen ges digitalt. Länk med instruktioner hur du ansluter dig skickas ut i god tid innan själva utbildningen.
Kostnad
Denna utbildning är helt kostnadsfri för alla företag inom Swedish Lapland.
Anmälan
Klicka här för att komma till anmälan!
Sista anmälningsdag är 14 januari
Kort om utbildningen
Denna utbildning ges i samarbete med Region Norrbotten och projektet Samling för jobb och framtid.